අලුත් content creatorsලගෙ වගකීම මෙන්න !
බොහෝ දෙනා මුලාවට පත් කරන ක්රමවේදයක් ලෙස වර්තමානයේ clickbait හෙවත් යථාර්ථය නොදක්වන මාතෘකා හෝ රූප භාවිතයෙන් දැඩි අවධානයක් ලබාගැනීම සිදු වේ . මෙය තාවකාලිකව නරඹන සංඛ්යාව වැඩි කළ හැකිවන නමුත් දිගුකාලීනව ඔබේ විශ්වාසීභාවය හා ප්රේක්ෂක විශ්වාසය අහිමි කරයි. ආචාරශීලී අන්තර්ගතය යනු, පරිශීලකයාගේ අපේක්ෂාවට ගරු කිරීමයි. මාතෘකාව සහ සාරාංශය ඔස්සේ පවා ඔබ සත්යය දක්වන්නෙක් විය යුතු ය.
එසේ ම පෞද්ගලිකත්වයට හා කැමැත්තට ගරු කිරීම අත්යවශ්ය ය. වෙනත් පුද්ගලයන්ගේ ඡායාරූප හෝ වීඩියෝ පළ කිරීමට පෙර ඔවුන්ගේ අවසරය ලබාගන්න. විශේෂයෙන්ම දරුවන්ගේ තොරතුරු හෝ පෞද්ගලික අවස්ථා සම්බන්ද වීඩියෝවන් පළ කිරීම නීතිමය හා සමාජමය හානියක් ඇති කරවිය හැක. ඔබේ ප්රේක්ෂකයන් අන්තර්ගතයක් පමණක් ලෙස නොව, අයිතිවාසිකම් සහ ගරුත්වය ඇති පුද්ගලයන් ලෙස සැලකිය යුතු ය.
තවත් වැදගත් පියවරක් වන්නේ තොරතුරු තහවුරු කිරීමයි. අවසන් වරට පරීක්ෂා නොකළ අසත්ය තොරතුරු හුවමාරු කිරීම හරහා අරමුණක් ඇති ව හෝ නැතිව විවිධ පාර්ශවවලට ගැඹුරු බලපෑම් ඇති කළ හැක. විශ්වාසදායක මූලාශ්ර භාවිතා කරන්න. පුවත් හෝ සංඛ්යාත්මක දත්ත යළි පරීක්ෂා කර තහවුරු කර ගැනීමෙන් පසු නැති දේ යළි පළ කිරීමෙන් වලකින්න. Snopes, Google Fact Check, සහ reverse image search වැනි මෙවලම් මේ සඳහා ඔබට උපකාරී වේ.
අවසාන වශයෙන්, අදහස් දැක්වීමේ කොටස [comment ] අමතක නොකරන්න. නිර්මාණකරුවෙකු ලෙස, ඔබ ඔබේ ප්රජාව සඳහා ස්වරය සකසන්න. ගෞරවනීය සංවාදය සඳහා දිරිමත් කරන්න. හානිකර හෝ වෛරී අදහස් සඳහා සීමාවන් සකසන්න. සහ අවශ්ය විට මධ්යස්ථ කරන්න. ධනාත්මක සහ ගෞරවනීය අවකාශයක් ඔබේ ප්රේක්ෂකයින්ට ආරක්ෂිත සහ විශ්වසනීය බවක් දැනීමට උපකාරී වේ. එය සදාචාරාත්මක බලපෑමේ ප්රබල ආකාරයකි.
මෙම මූලධර්ම අනුගමනය කිරීමෙන්, තරුණ අන්තර්ගත නිර්මාණකරුවන්ට කෙටි කාලීන ප්රසිද්ධියක් සඳහා නොව, දිගුකාලීනව වගකීමෙන් සහ අර්ථවත්ව ඔවුන්ගේ වේදිකාවන් භාවිතා කළ හැකි ය.
✍ සඳුනි දිසානායක
Comments
Post a Comment